Скачать 422.08 Kb.
|
ййййфФедеральное государственное бюджетное образовательное учреждение Высшего профессионального образования «Ставропольский государственный аграрный университет» Кафедра иностранных языков и межкультурной коммуникации АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ ТУРИЗМА И ИНДУСТРИИ ГОСТЕПРИИМСТВА ENGLISH FOR TOURISM AND HOSPITALITY INDUSTRY ЧАСТЬ I (PART I) Учебно-методическое пособие для студентов направления «Сервис» и «Туризм» Ставрополь 2013 Составители: заведующая кафедрой иностранных языков и межкультурной коммуникации, доцент Калугина Е.Н. преподаватель кафедры иностранных языков и межкультурной коммуникации Волкогонова А.В. преподаватель кафедры иностранных языков и межкультурной коммуникации Чаплицкая А.А. Рецензент: кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков и межкультурной коммуникации Тарасова О.Ю. Ответственный за выпуск: заведующая кафедрой иностранных языков и межкультурной коммуникации, доцент Калугина Е.Н. Английский язык для туризма и индустрии гостеприимства. English for tourism and hospitality industry: Учебно-методическое пособие / сост. Е.Н. Калугина, А.В. Волкогонова, Чаплицкая А.А.– Ставрополь: СтГАУ 2013. – 54 с. Пособие содержит интерактивные упражнения для развития навыков устной речи, оригинальные неадаптированные тексты туристической тематики, упражнения для развития письменной речи, творческие задания. Данное пособие способствует развитию умений и навыков во всех видах речевой деятельности. Пособие предназначено для студентов высших учебных заведений обучающихся по направлениям «Туризм» и «Сервис» (бакалавриат). Содержание Unit 1 What is tourism? Unit 2 Eating out Unit 3 Careers in tourism Assignments References UNIT 1 WHAT IS TOURISM? Warm-up pilot waiter tour guide resort rep flight attendant chef tourist information officer porter travel agent hotel manager receptionist airline check-in clerk 1. What jobs do the people in the pictures do? Choose from the list. 2. Put the other jobs into categories, for example, travel jobs, hotel jobs. 3. How many different categories are there? Can you think of other tourism jobs for each of the categories? If you don’t know the name, describe or mime what the person does. 4. What is the best job in tourism in your opinion? Vocabulary Adjectives for job skills 5. With a partner, look at the adjectives for describing people. Find six pairs of opposite adjectives calm friendly flexible extrovert nervous lazy smart shy disorganized creative confident hardworking scruffy practical organized unfriendly
Andrew Sharpe Personal details Age 28 Single Born in the Parish of Manchester, Jamaica Reading It’s my job
Tourism experience Started in tourism at the age of twelve, as an assistant in a restaurant Trained on the Cayman islands-one year work experience as a chef Other tourism jobs: hotel front desk, car rental supervisor, night manager of a small hotel, check-in clerk for a charter airline Present job Runs his own tour company (‘Authentic Caribbean Holidays Ltd.’) Promotes ‘Unique Jamaica’ programme (adventure travel) Attends trade fairs Runs in-school programmes for Jamaican students to teach tourism development, sustainability, and community tourism Offers internships and work experience for university students ‘There’s so much to do in tourism. There are many aspects: hotels, water sports, tour operation, travel agents.’ What do you need to succeed in tourism? ‘Working in tourism is about love-love for the industry. If you don’t love it, forget it. It’s a people industry. It’s providing service. It’s people enjoying and experiencing your culture. That’s crucial. If you don’t have that love, it doesn’t make sense. If you work in the industry, you’ve got to love it.’ What do you like about tourism? ‘You get to experience different cultures, coming to Europe to see how they operate and live, what they like… In Europe you see something done differently which can help you with the same procedure back home, looking at it from a different angle. Even travelling inter-island, visiting various islands, then you see “OK, this island does it this way , we do it that way” , and so forth’ What do you do to relax? ‘As a Caribbean, part of our life is enjoyment-having fun, our music, food, culture-it’s natural for us. I play cricket. I love cricket, with friends, on the beach, and football…’ What’s the future for you? ‘My goal is hopefully to become Minister of Tourism, Director of Tourism, that’s my main goal. You have to have a rounded knowledge of the industry, from ground level to the top’ Speaking Job skills
Nationality Where does he / she come from? Age Job Qualities and skills Working hours Typical daily tasks Things he / she enjoys about the job Relaxing after work Own holidays Work in pairs. Ask about your partner. Vocabulary
Tourism is about customer care: It’s about people, not just places. It’s about always smiling. It’s about always listening. It’s about delighting the customers, not just serving the customer. It’s about loving your job, not just doing it. Find out
Writing
Complete this fact sheet for your country (or region). Fact sheet Name of the country_________________________ Sources of information and statistics____________
Reading Tourism: the biggest business in the world.
Tourism is one of the biggest businesses in the world. There are nearly 800 million international tourist arrivals every year. It employs, directly or indirectly, one in fifteen of all workers worldwide, from A to Z, from airport cleaners to zookeepers, and includes bar staff, flight attendants, tour guides, and resort reps. It is a huge part of the economy of many countries – in countries such as the Bahamas, over 60% of the economy is based on tourism. Tourism is a fast growing business. When Thomas Cook organized his first excursion from Leicester to Loughborough in 1841, he probably didn’t know what he was starting. Key developments in the last 150 years or so have led to the rise of mass tourism. There have been technological developments in transport, in particular the appearance of air travel and charter flights. There have been changes in working practices, with workers getting paid holiday time and working shorter and more flexible hours. In recent years we have seen the growth of the Internet and globalization, making the world seems a smaller but very fascinating place. The tourism industry grows faster and faster each year. In 1950, there were million International tourist arrivals. In 2004, the figure was 760 million, and by 2020 it is predicted to be 1.6 billion. But what are the challenges today? The tourism industry is affected by many different things: international events, economic change, changes in fashion. New concerns and worries appear every year, for example as people become more worried about security and the international terrorism, or as the value of their currency changes. But new destinations and new sources of tourists also seem to emerge every year. Tourism survives. It is a powerful and sometimes dangerous force in the modern world. Tourism creates many good jobs and careers, but it also produces many poor and badly paid jobs. Tourism can help to protect environments and animal life but it can also destroy them. Tourism can change countries – and people for the better, but it can also change them for the worse. Tourism is one of the biggest industries in the world. It is perhaps also the most important. PRESENT SIMPLE AND PRESENT CONTINUOUS Present Simple (Настоящее простое) Действие происходит постоянно, регулярно, обычно. Обстоятельства времени: often, always, usually, normally, generally, seldom, rarely, frequently, sometimes, occasionally, never, as a rule, every day, every other day, once a week.
|
Учебно-методическое пособие Рекомендовано методической комиссией... Методы молекулярной диагностики: Учебно-методическое пособие. Авторы: А. Д. Перенков, Д. В. Новиков, С. Г. Фомина, Л. Б. Луковникова,... |
Учебно-методическое пособие Елабуга 2016 ббк 74. 58 Учебно-методическое... Методическое пособие предназначено для студентов 1 курса высших учебных заведений неязыковых специальностей |
||
Учебно-методическое пособие для студентов Вакцинопрофилактика инфекционных болезней учебно-методическое пособие для студентов. Екатеринбург: Изд. Угма, 35с |
Учебно-методическое пособие ... |
||
Организация и технология документационного обеспечения управления учебно-методическое пособие ... |
Учебно-методический комплекс для студентов очной и заочной форм обучения... Содержание: умк по дисциплине «Коммуникативные технологии в сервисе» для студентов направления 100100. 62 (43. 03. 01)«Сервис» очной... |
||
Детская офтальмология учебно-методическое пособие для студентов педиатрического факультета Учебно-методическое пособие по офтальмологии. (Для студентов педиатрического факультета). Ставрополь, Изд.: Стгму |
Учебно-методическое пособие для самостоятельной работы студентов... Учебно-методическое пособие предназначено для самостоятельной подготовки и отработки мануальных навыков сестринской практики в условиях... |
||
Учебно-методическое пособие для студентов пм. 04.(07.) «Выполнение... Учебно-методическое пособие составлено в соответствии с требованиями Федерального Государственного образовательного стандарта по... |
Учебно-методическое пособие по курсу «Рентгенографический анализ» Казань, 2010 Методическое пособие предназначено для студентов и аспирантов геологического факультета |
||
Учебно-методическое пособие для студентов юридического факультета 030900. 68 «Юриспруденция» Громов В. П. Прокурорский надзор за исполнением наказания в исправительных учреждениях: Учебно-методическое пособие для студентов... |
Учебно-методическое пособие Кемерово 2015 г. Согласовано: кроо «памск» Учебно-методическое пособие предназначено для студентов стоматологического факультета, гигиенистов стоматологических со средним медицинским... |
||
Учебно-методическое пособие для студентов специальности 050144 «Дошкольное образование» Методическая работа воспитателя детей дошкольного возраста. Вып. 4, Ч. Учебно-методическое пособие для студентов специальности 050144... |
Учебно-методическое пособие для выполнения самостоятельной работы... Печатается по решению редакционно-издательского совета фгбоу впо «Приамурский государственный университет имени Шолом-Алейхема» |
||
Учебно-методическое пособие Рекомендовано методической комиссией... Учебно-методическое пособие предназначено для организации активной самостоятельной работы студентов над учебным материалом при изучении... |
Учебно-методическое пособие Рекомендовано методической комиссией... Учебно-методическое пособие предназначено для организации активной самостоятельной работы студентов над учебным материалом при изучении... |
Поиск |