Скачать 150.08 Kb.
|
Муниципальное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа п.Солнечный Элективный курс по английскому языку «Деловой английский» Автор: учитель английского языка I квалификационной категории МОУ СОШ п.Солнечный Степанова Людмила Николаевна Тел. 6-13-53 (раб.) 6-13-35(дом.) 2009г. Пояснительная записка Программа адресована учащимся 9 классов общеобразовательных школ. Основная идея программы – расширение кругозора учащихся на основе интересных и разнообразных фактов из истории и деловой жизни США и Великобритании. Данный курс не ограничивается только чтением и переводом текстов, которые сопровождаются словарём и упражнениями, он предлагает серию коммуникативно направленных упражнений, и упражнений, нацеленных на повторение грамматики, развитие речевых способностей, активизацию приобретённых навыков в речи. Учащиеся смогут научиться действовать в различных жизненных ситуациях на примерах героев текстов. Цели, задачи курса:
Курс рассчитан на 12 часов. Планируемые результаты: В результате изучения элективного курса учащиеся смогут написать деловое и личное письмо, пополнят словарный запас и знания в области делового бизнеса, повторят и углубят знания грамматики, совершенствуют навык чтения и обсуждения текстов. Помимо чтения текстов с последующим выполнением серии коммуникативных и грамматических упражнений, учащимся предлагается ролевая игра, моделирование различных ситуаций. Система оценки достижений учащихся складывается из накопительной оценки достижений после каждого занятия, защиты проекта по завершении курса. Особенности организации учебного процесса: Последовательная индивидуальная работа с каждым учеником, групповая работа, работа в парах. Создание доверительного психологического климата, способствующего разговору на заданную тему. Учебно-тематический план.
Занятие № 1(2ч.) Work First, a game to test you on the words for some jobs and professions. Cover the column on the right. Who would you contact or call on in the situations below? Then look at the column on the right. Try to find the appropriate person for each situation. Be careful! They are not in the right order.
a broker a dentist (dental surgeon) a hairdresser (hair stylist) a bookmaker an architect a driving instructor a solicitor a (dog) breeder a (garage) mechanic a photographer a piano tuner an optician a building contractor (builder) an antique dealer a travel agent a scrap metal dealer (merchant) an electrician an estate agent a glazier (and a carpenter) the fire brigade (firemen) a psychiatrist a social worker Чтение и обсуждение текста Choosing a Career All young people at a certain period in life have to face the problem of choosing a career. The task is not easy. People usually want to have an interesting, prestigious, well-paid and prospective job. Lots of psychological problems arise from an uninteresting, unloved job, such as low self-esteem, lack of self-confidence, aggressiveness, inferiority complexes, depressions, and nervous break-downs. Not infrequently, professional problems become an indirect or direct cause for family confusions, and divorces. A lot of grown-up, self-realized people confess that if they had an opportunity, they would choose a different profession. (There are cases when adults decide to get a second higher education, a second diploma, so to say.) And very often parents play a "fatal role" in their children's choice of a future profession. When parents choose a future profession for their child, frequently the main reasons for the choice are: prestige, fashion, money, an opportunity to get a good job and later on a promotion, sometimes because elder children have the same profession: it runs in the family, so to speak. But you shouldn't forget that in every profession there are a lot of specialists who \ haven't found themselves, those, ' who even having an opportunity to get a good, prestigious job, have been unable to realize themselves. Helping their son or daughter choose a future profession, parents must take into consideration the fact that school marks don't reflect the presence or absence of abilities for this or that subject at all. It is not a secret that a lot of children's talents remain undeveloped due to unfavourable circumstances. From what age should parents pay attention to the professional orientation of their child? The earlier the better! Of course, you can only think about a concrete choice of a profession in the last forms of secondary school. But a part of the child's abilities and inclinations already reveal themselves by the age of three. Having recognized them with the help of a specialist, or with your own keen observations, you get an opportunity to develop the child more purposefully. This knowledge will help you to make the right choice of higher education. Mothers and fathers must remember that, first of all, they have to take their children's preferences into account: one can hardly be successful in a profession that one doesg't like. When you have chosen a profession, try to find out as much as possible about it. Together with the child, visit a probable higher educational institution, talk to graduates who have already got the profession or who already have diplomas. You may also view a list of job offers according to the profession you've chosen. If you can, visit a likely place of work, get some information on working conditions, working hours, perspectives, and salaries. Sometimes a seemingly attractive and romantic profession turns out to be commonplace and uninteresting. And another important thing: rank doesn't give privilege, it confers responsibility. You should bring this home to a child: a child must be prepared to take responsibility. The more money one earns, the higher the level of social responsibility one has to accept. If there is any room for disappointment, let it take place before and not after getting the education. A psychologist can help you to discover your child's abilities and chief work type at an early stage. You ought to know what suits your child best: manual labour or intellectual. It is better if a specialist knows not only Russian methods of determining professional fitness, but also foreign ones, as the tradition of using them abroad is much older. As a result of testing, parents will be given a list of professional fields where their child can work most successfully in the future. By Olga Kostenko Выполнение лексико-грамматических упражнений Занятие №2(2часа) JANE'S first bank account Jane Jones is fifteen years old. She lives in Denver, Colorado. Denver is a big city. It is a modern city. It is also a center for business. ere are many banks in Denver. The Young Americans Bank is one of e Young Americans Bank of Denver is a very special bank. It is a >r the young, but it offers all the services of a big commercial bank. Young Americans Bank gives young people an idea of how a bank This prepares them for the future. e bank has the same rules as any other bank in the USA. The bank ot give out loans at a low interest and it does not make exceptions. a wise strategy: if a bank gives out loans at a low interest or makes ons, young people will not learn anything. They will not be prepared I future. The Young Americans Bank, as any other bank, offers customers e basic services: checking accounts, loans and money deposits or savings. Jane comes up to the bank. She knows that it is a bank for teenagers. Jane is going to put her 75 dollars into this bank. It is the first deposit that she makes. The teller sees the girl and smiles. She always smiles to greet a customer. Jane's parents encourage her to start saving money for college. She must also learn how to deal with money. She earns a little working at the local McDonald's. Often she trims garden shrubs. From now on Jane will deposit small sums to set money aside for college. The teller greets the girl:
Jane takes out two fifty-dollar bills and places them on the counter. She looks at the teller expectantly. She is a shy girl, and not very talkative. The bank intimidates her a little, but she knows she has to learn how to earn and save money. — You'd like to deposit seventy-five dollars. Right? — asks the teller approv ingly. , The teller is a woman in her fifties. She looks at Jane with kind attentiveness. She does not rush her clients. The clients of this bank are very young and they have to learn. If they learn, they will become good customers. And tellers have jobs if the bank has customers. If there are no clients, there is no work for tellers to do. Jane looks at the teller and nods her head. She likes this lady. She feels comfortable and her confidence grows.
A few minutes later Jane walks out of the bank. She takes another look at her credit card and puts it away into her purse. 1. What word is missing!
10. The bank her a little. 2. Do you remember the article!
3. Put in the correct verb form.
4. True or false! Correct the statements if they are wrong.
10. The Young Americans Bank is a bank for teenagers. |
Элективный курс «Деловой английский» Выполнила учитель английского... Поэтому, знание основ обмена деловой информацией и владение навыками деловых отношений становится востребуемыми на современном этапе,... |
Рабочая программа Элективный курс «Физика человека» Элективный курс предназначен для преподавания в классе социально-экономического профиля |
||
Элективный курс «Клетки и ткани» 10 класс 61 15 Элективный курс «Природопользование» Требования к результатам обучающихся, освоивших основную образовательную программу среднего общего образования 21 |
Рабочая программа по обучению английскому языку детей дошкольного возраста Данная программа является модифицированной, так как разработана на основе программы обучения дошкольников английскому языку «Английский... |
||
Пояснительная записка к тематическому планированию по английскому... Рабочая программа по английскому языку составлена на основе федерального компонента государственного стандарта и авторской программы... |
Рекомендации по проведению государственной итоговой аттестации по... Гиа (государственная (итоговая) аттестация) по английскому языку в форме основного государственного экзамена (далее огэ) проводится... |
||
Рабочая программа по иностранному языку для 6 класса составлена в... Федерального компонента государственного образовательного стандарта основного общего образования, программы по английскому языку... |
Рабочая программа По предмету «английский язык» Уровень образования:... Программа разработана на основе фгос, примерной программы по иностранному языку для 5-9 классов и авторской программы по английскому... |
||
Рабочая программа по английскому языку для 7 класса подготовила учитель английского языка Программа предназначена для обучения учеников 7 классов английскому языку в образовательных учреждениях среднего общего образования... |
Рабочая программа по английскому языку для 6(В),7(В) классов Уровень: базовый В. Г. Апальков. Английский язык. Программы общеобразовательных учреждений. 5-9 классы к умк «Английский в фокусе» |
||
Рабочая программа по английскому языку для 7 — 9 классов Рабочая программа предназначена для организации процесса обучения английскому языку в образовательных учреждениях основного общего... |
Методические указания по английскому языку по дисциплине английский... Учебно методическая разработка по английскому языку для выполнения контрольных и самостоятельных работ студентов изоп нгау |
||
Рабочая программа по английскому языку в 9 классе Учитель Мальцева В. И Примерной программы основного общего образования по английскому языку, авторской программы по английскому языку к умк «Enjoy English»... |
Рабочая программа по английскому языку для 5-9 классов на 2017/2018учебный год Программа предназначена для организации процесса обучения английскому языку в образовательных учреждениях основного общего образования... |
||
Рабочая программа по английскому языку для 5-9 классов на 2016/2017учебный год Программа предназначена для организации процесса обучения английскому языку в образовательных учреждениях основного общего образования... |
Рабочая программа по английскому языку для 2 класса по учебнику «английский в фокусе» Рабочая программа по английскому языку предназначена для работы с учащимися 2-го класса в общеобразовательной школе. Рабочая программа... |
Поиск |