Скачать 0.7 Mb.
|
И. В. Алещанова, Т. В. Сорокина, М. В. Мищенко Doing Business ФЕДЕРАЛЬНОЕ АГЕНТСТВО ПО ОБРАЗОВАНИЮ ГОСУДАРСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ВОЛГОГРАДСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ТЕХНИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ КАМЫШИНСКИЙ ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЙ ИНСТИТУТ (ФИЛИАЛ) ВОЛГОГРАДСКОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО ТЕХНИЧЕСКОГО УНИВЕРСИТЕТА И. В. Алещанова, Т. В. Сорокина, М. В. Мищенко Doing Business Учебное пособие 2-е издание Рекомендовано УМО РАЕ по классическому университетскому и техническому образованию в качестве учебного пособия для студентов высших учебных заведений, обучающихся по специальностям 060500 «Бухучет, анализ и аудит», 061100 «Менеджмент организации» Волгоград 2009 ББК 81.2 Англ-923 А 49 Рецензенты: Волгоградский государственный педагогический университет, доцент, кандидат филологических наук Е. В. Бобырева; кандидат филологических наук, преподаватель высшей категории Камышинского педучилища Л. А. Шорникова Алещанова, И. В. Doing Business: учеб. пособие / И. В. Алещанова, Т. В. Сорокина, М. В. Мищенко. – 2-е изд.; ВолгГТУ, Волгоград, 2009. – 96 с. ISBN 978-5-9948-0293-9 Ставит своей задачей дальнейшее формирование и развитие у студентов направлений «Менеджмент организации», «Бухгалтерский учет, анализ и аудит» навыков работы с текстами по специальности и умений высказываться на иностранном языке по вопросам, связанным с будущей профессией. Даёт представление о специфике профессиональной деятельности, расширяет знания, полученные студентами ВПО при изучении базового учебника английского языка. Библиогр.: 4 назв. Печатается по решению редакционно-издательского совета Волгоградского государственного технического университета ISBN 978-5-9948-0293-9 Волгоградский государственный технический университет, 2009 Предисловие Учебное пособие ориентировано на студентов направлений «Менеджмент организации», «Бухгалтерский учет, анализ и аудит», изучающих экономику и бизнес, менеджмент и маркетинг, а также для самостоятельного изучения лицами, работающими в области внешнеэкономических связей и коммерческой деятельности. В пособии рассматривается специфика организации деловой коммуникации, а также структура и правила оформления контрактной документации. Сочетание аутентичных текстов экономической тематики, текстов оригинальных контрактов и образцов коммерческой документации нацелено на дальнейшее формирование навыков и умений в различных видах чтения, в работе с лексикой и терминологией профессиональной сферы бизнеса, а также обучение устным формам общения, умению кратко передавать содержание прочитанного материала на базе разработанных упражнений. Учебное пособие может быть рекомендовано не только студентам соответствующих специальностей, но и обучающимся в школах менеджеров, бизнеса, где цель обучения языку — приобретение навыков устной и письменной речи в сфере делового (коммерческого) общения, на факультетах и в институтах повышения квалификации. Представленные в пособии материалы могут быть полезны лицам, которым необходимо усовершенствовать знание английского языка в области коммерческой коммуникации, а также лицам, самостоятельно изучающим вопросы бизнеса. Пособие может быть использовано как справочный материал для деловых людей, занятых практической коммерческой деятельностью. Составители UNIT 1 HOW TO WRITE BUSINESS LETTERS I. Read and translate the text Letters to companies are formal letters in which you need to follow certain rules and conventions. There are several kinds of letters that you might write to companies: to make arrangements, to confirm arrangements, to thank someone for a service or to apply for a job. The most important letters you will write are job application letters. On this page we offer you some general advice on writing letters to companies and some specific advice on job application letters. 1. General rules Whenever you write a letter to a company you should bear these points in mind:
Business people are busy and do not appreciate unnecessarily long letters. Most business letters are less than one A4 page long. If you need a second page for your letter, you should think about whether you can say what you want to say using fewer words. There are also some things that you must do in every letter to a company:
Formats for business letters vary a great deal. Look at the models and resources in this module for examples of acceptable formats. 2. Title Messrs means Gentlemen, Sirs (used in an address before the name of the firm). Note, a limited company must not be given the title of ‘Messrs’. 3. Salutation The normal form of salutation for letters addressed to organizations is ‘Dear Sirs’, ‘Dear Mr. Smith’ has tended to replace ‘Dear Sir’. 4. How to sign your letter The ending ‘Yours faithfully’ is used after ‘Dear Sir’. ‘Yours sincerely’ and other more personal salutations are used after ‘Dear Mr. Smith’. Follow with the name of your company and your name and position. If you are writing a letter on behalf of someone else, but not to be signed by him, sign your name ‘for Sales Manager’ or ‘Chief Engineer’, etc. Opening phrases Thank you for your letter of... . We have received your letter of... and have pleasure in giving you full information on... . I refer to your letter dated 9th September, 2008. In reply to your letter of... we wish to inform you... . I am writing to give you particulars of... . I am writing to make you an offer of... . I am writing to make you a special offer of the following … . Thank you very much for the order received this morning. Many thanks for sending us an order for... . Very many thanks for the telephone message which I received this morning. We are writing to confirm our verbal arrangement that... . Closing phrases We look forward to hearing from you soon. We are looking forward to your reply. Look forward to seeing you soon. Your early reply will be appreciated. We much appreciate your interest in the matter. If you need any further information, do not hesitate to contact us. The moment we can let you to have the definite offer, we will contact you. We trust that this information will be of assistance to you. We trust that our proposals will be acceptable to you. Can we be of any service to you? If we can be of any assistance in this matter, please let us know. I should be grateful if you would grant me an interview. Please be kind enough to confirm this appointment. With compliments and best wishes. With kind regards. With best wishes. Yours truly. Yours sincerely. II. Study the outlay of a letter OUTLAY OF A LETTER
11. You put a line expressing thanks here.
(1) 4/F T Mansions 6 Leighton Road Causeway Bay Hong Kong (2) Tel: 2765-6785 Pager: 113076076 (3) March 5, 1999 (4) Ms. Cheung Wai Fun Hong Kong Dragon Airlines Limited 22/F Devon House, Taikoo Place 979 King's Road Quarry Bay Hong Kong (5) Dear Ms. Cheung, (6) Application for the post of Management Trainee (7) I am very interested in your Management Trainee Programme, the details of which you placed with the Hong Kong Careers Education and Placement Centre. I believe my educational background in Transport Economics, my leadership skills, and track record of effective management in student affairs would enable me to make a strong contribution to your company. (8) In addition to having taken subjects directly relevant to your company's operations, I can offer a variety of skills that can be developed to meet your specific needs in the future. In particular, my successful use of Lotus 1-2-3 and dBase software in my research project demonstrates how quickly I can learn new data processing systems. My work as an arbitrator for three years at the Student Counseling Centre is proof of my interpersonal skills. Also, my advanced proficiency in Bahasa Indonesia could be of use in your new cargo service to Lombok. (9) I am attracted to Dragonair by the reputation of your Management Trainee Programme and by your recent rapid growth, as evidenced by your successful take-over bid for Macau Airways last July in the face of stiff competition from Cathay. I am also impressed by your acquisition of 17 new Airbus A – 300 aircraft and the addition of six new routes into China, which I believe will ensure a promising future for the company well into the next century. (10) I would greatly appreciate an interview to discuss at greater length the contributions I could make to your team. Please contact me at 2765- 6785 after 6 p.m. or page me on 113076076 during the day. (11) Thank you for taking the time to review my application. (12) Yours sincerely, (13) Andy Lau (14) Enc. resume UNIT 2 Writing letters INFORMAL LETTERS I. Look at the organization of the following informal letter. We begin all letters with Dear…. Your address and the date, but not your name. 38 Clifton Gardens London NW6 27 September, 2008 Dear Linda, I'm very pleased that we're going to be penfriends. I'll tell you a little about myself, and you can do the same when you write to me. I live in an area of London called Maida Vale. It's quite near the centre, but there are parks nearby where I take my dog, Mickey, for a walk. I live with my parents and my younger brother, Paul. My father works for the post office and my mother has a part-time job as a nurse. I go to the local comprehensive school, where I have a lot of friends. I like most subjects, but not all of them! In the evenings I sometimes visit friends or stay at home and listen to music, and at the weekends I like going swimming or horse-riding. At the moment I'm working very hard because I have exams soon, so I'm spending a lot of time in the library! I'm looking forward to hearing from you! Write soon! Best wishes Your signature II. Write a similar letter to a penfriend in England. Your penfriend can be male or female. Write information about you, where you live, what you do, your family… .
You can end a letter to a friend with Best wishes, or Regards, or Love, if you know them well. WRITING POSTCARDS III. Read the following postcard. What is the only adjective used by Bob and Jane?
|
Т. Е. Даниловских И. А. Кузьмичева А. Д. Мордвинцева Рекомендовано умо вузов России по образованию в области финансов, учета и мировой экономики в качестве учебного пособия для студентов... |
Государственное образовательное учреждение высшего профессионального... Рекомендовано умо по специальностям педагогического образования в качестве учебного пособия для студентов высших учебных заведений,... |
||
Учебное пособие Под редакцией д-ра мед наук, профессора И. Д. Евтушенко... ... |
Козырев А. Н., Макаров В. Л. Оценка стоимости нематериальных активов... Рекомендовано Министерством образования Российской Федерации в качестве учебного пособия для студентов высших учебных заведений,... |
||
Решение Министерства образования и науки Украины о присвоении грифа... Рекомендовано Министерством образования и науки Украины в качестве учебного пособия для студентов высших учебных заведений |
Учебное пособие Допущено Учебно-методическим объедине-нием по образованию... Учебное пособие предназначено для освоения студентами основ работы с различными операционными системами с использованием всех возможностей,... |
||
А. И. Кравченко Рекомендовано Министерством образования Российской... Рекомендовано Министерством образования Российской Федерации в качестве учебного пособия для студентов высших учебных заведений |
Учебное пособие для вузов Министерством образования Российской Федерации в качестве учебного пособия для студентов высших учебных заведений |
||
Учебное пособие написано в соответствии с новой программой по дисциплине «Плавание» Рекомендовано Государственным комитетом Российской Федерации по физической культуре, спорту и туризму в качестве учебного пособия... |
Учебное пособие допущено Министерством образования Российской Федерации... Социальная психология малой группы: Учебное пособие для вузов. — М.: Аспект Пресс, 2001.— 318 с. ІзхШ 5-7567-0159-1 |
||
Рекомендовано Министерством образования Российской Федерации в качестве... Рекомендовано Министерством образования Российской Федерации в качестве учебного пособия для студентов средних профессиональных учебных... |
Учебное пособие Допущено учебно-методическим объединением по образованию... Допущено учебно-методическим объединением по образованию в области технологии и проектирования текстильных изделий в качестве учебного... |
||
Министерством образования Российской Федерации в качестве учебного... Рекомендовано Министерством образования Российской Федерации в качестве учебного пособия для студентов средних профессиональных учебных... |
Министерством образования Российской Федерации в качестве учебного... Рекомендовано Министерством образования Российской Федерации в качестве учебного пособия для студентов средних профессиональных учебных... |
||
Акишина А. А., Акишина Т. Е. Этикет русского телефонного разговора:... С. Г. Основы межличностной и межкультурной коммуникации (английский язык) / Серия «Высшее образование». – Ростов н/Д.: Феникс, 2004.... |
Учебное пособие "системный анализ в сфере сервиса" Сервис, выполнено в соответствии с требованиями государственного образовательного стандарта и рекомендовано Учебно-методическим объединением... |
Поиск |