Скачать 112.62 Kb.
|
Merry Christmas Рождественский утренник для учащихся 2-4 классов Цель праздника – создание дополнительной мотивации и поддержание интереса к изучению английского языка, стимуляция лингвистической активности школьников. Знакомство учащихся с традициями и праздниками страны изучаемого языка. Расширение кругозора через лингвострановедческую информацию. Задачи: Обучающие:
Развивающие:
Воспитательные:
Оборудование: сцена украшена снежинками, большими хлопушками, гирляндами. В центре сцены стоит небольшая елка без игрушек: на заднике сцены надпись '"Merry Christmas". Для праздника нужно гюдготовигь фонограммы песен " We wish you а тепу Christmas" "I'm a little teapot". "Jingle Bells" и музыки для заставок: костюмы Снежной Королевы, Санта Клауса, Северного Оленя и Снеговика, 6 больших кубиков из картона с написанными на них зашифрованными словами и подсказками, 5 больших кубиков из картона с рисунками дл конкурса загадок; красивую коробку с завернутым в 5 слоев цветной бумаги пакетиком конфет; коробку с елочными украшениями-шариками, несколько маркеров. 2 мольберта с белыми листами бумаги для конкурса художников (или небольшую классную доску и 2 кусочка мела) (Звучит веселая музыка. На сцену входят 2 ведущих.) Show-host I: Merry, merry Christmas Is likely to come Merry, Merry Christmas, You are welcome! Show-host 2: Snow in the window. Much confetti Bright-blue, red and yellow Lights on the tree Show-host I: Smiling eyes and faces, Sweet music in the hall. I think someone places Happiness here for all Show-hosts I and 2: Merry, Merry Christmas Is likely to come. Merry, Merry Christmas You are welcome! Show-host I: Today you can learn more about Christmas. People in Europe celebrate it on the 25th of December. In the weeks before Christmas people are very busy. They make or buy Christmas cards and send them to their nearest and dearest. Show-host 2: People buy Christmas trees and decorate them with garlands, coloured balls and lights. There are beautiful Christmas decorations in the streets. On Christmas Eve everybody puts their presents under the Christmas tree. Children hung their stockings on their beds. They believe Santa Claus puts presents into their stockings. Show-host 1: Рождество все вокруг превращает в сказку. Вечером всюду зажигаются цветные огни. Разноцветными огоньками увиты даже ветви деревьев. В витринах магазинов вы непременно увидите фигурки добродушного толстяка с белой бородой, одетого в ярко-красную шубу. Конечно, это Санта Клаус. Как и у нашего деда Мороза у него есть мешок с подарками. Он разнесет их всем в Рождественскую ночь. А помогут ему в этом северные олени, которые промчат его по ночному небу. Show-host 2: Санта Клаус Известен в разных странах под разными именами San Nicholas. Nicolas, или Claus. Сохранилась легенда, что когда-то епископ по имени Nicholas помог трем бедным сестрам. Он через дымоход подбросил девушкам несколько золотых монет, которые угодили прямо в их чулки. Вот и теперь дети, ложась спать в рождественскую ночь, обязательно подвешивают у камина свои чулки, а утром находят в них сладости и подарки Show-host I: А мы и сейчас продолжаем верить в то, что на Рождество могут происходить чудеса. И на нашем празднике они, наверняка, тоже произойдут. Show-host 2: Let's decorate our Christmas tree with coloured balls! Oh, dear! There are no balls in tins box! Voice (зa сценой): Yes, there are no balls there. I have taken them! Show -host 2: And who are you? Voice (зa сценой): I am Snow Queen. I don't like holidays. I don't like fun! I like only snow! (На сцену выходит Снежная королева .) Snow Queen: Oh, this Christmas nonsense! When will it stop? You will go shopping And shop till you drop! You look for some presents. But what can you buy? You write letters to Santa. But he'll never reply. You must go to parties. When you can watch TV. You go out in cold weather. And get a Christmas tree. So, thank you, but never! No Christmas for me! (Фонограмма этой песни есть на кассете к учебнику К.Кауфман "Happy English для 6 класса.) Show-host 2: Dear Snow Queen. We want to have a Christmas party! We want to sec Santa Claus! We have worked well and got good marks at school. We help our parents and try to be polite. Snow Queen: Lets sec! If you do my tasks, maybe I’ll give your coloured balls back. Maybe you will have your Christmas party! Are you ready? Children: Yes! Snow Queen: So, my first task. Here you can see some pieces of ice. There are some encoded words on them. Try and guess what I mean. Then you should make up a new word. Show-host 2: На этих ледяных глыбах написаны зашифрованные слова, подсказку вы можете прочитать на обратной стороне ледяного кубика. Расшифруйте слово, переставив в нем буквы. Из выделенных слов сложите новое. Snow Queen: Yes, yes! You've understood me correctly. This word means my favourite season. Show-host 2: Слово, которое зашифровала Снежная королева, это название се любимого времени года. Кто попробует сделать это? (Желающие принять участие в этом конкурсе выходят на сцену. На ней лежат 6 кубиков из белой бумаги, на одной из граней кубика написаны буквы, из которых надо составить слово, на другой грани подсказка. Когда дети отгадают слово, они должны написать его маркерам на 3 грани, а выделенную в слове букву на оставшейся грани. Из выделенных букв они должны сложить слово.)
5 кубик 1-я грань: Е Е V 2-я грань (подсказка): The day before Christmas. На 3-й грани дети должны написать слово EVE. а на 4-н -выделенную букву Е. 6 кубик: 1-я грань: Е N Е R R I D Е 2-я грань (подсказка): These animals we can sec with Santa Claus. Ha 3-й грани дети должны наткать слово REINDEER , а на 4-й – выделенную букву R. Из написанных на гранях кубиков букв дети должны сложить слово WINTER. Snow Queen: Oh. I sec you arc really clever! So, take the first ball for your Christmas tree! (Участники конкурса получают от Снежной Королевы шарик и вешают его на елку.) Snow Queen: To get the second ball you should do my second task. There are some pictures on these ice blocks. They can help you to answer my questions. So, I ask a question, you try to answer it. Find your answer on these blocks, show it to me and say this word in English. Show-host I: Снежная Королева задаст вам вопросы Ответы на них вы можете найти на картинках этих ледяных кубиков. Выберите картинку -ответ и назовите это слово по-английски. (На сцену выходят несколько детей, которые хотят принять участие в конкурсе. На сцену выносят кубики из белого картона. на котором нарисованы или наклеены картинки; Санта Клаус, рождественская елка, хлопушка. рождественская открытка и вездочка. Снежная Королева задает вопросы, дети на сцене отвечают на них. отыскав на кубиках соответствующую картинку) Snow Queen: So, the first question. He is an old man. But children like him because he always brings them a lot of gifts in his bag on Christmas, (Santa Claus) The second question. It’s green and brown. People put presents under it and open them on Christmas Day. (Christmas tree) The third question. It's a colourful paper tube. It makes "crack and we can have a lot of fun with confetti. (a cracker) The fourth question. It is a greeting card that people send to their friends and family at Christmas time. (a Christmas card) And now my last question. You can sec this at night high in the sky. (a star) Snow Queen: Well done. I see you like winter too and know a lot about winter holidays. Take this ball for your Christmas tree! (Участники конкурса получают от Снежной Королевы шарик и вешают его на елку) Snow Queen: And now I want you to play a game with me. I have a special box with a gift. But tins gift is wrapped in many different layers of paper. Yon should unwrap it. But you may do it when you follow the instructions given on the layers. Show-host 2: Снежная Королева хочет сыграть с нами в игру. В этой коробке лежит подарок, но он завернут в несколько слоев бумаги. Вы должны развернуть его, но разворачивать можно только один слой бумаги. Чтобы развернуть следующий слой бумаги, вам нужно выполнить задание, написанное на ней. Давайте сыграем в эту игру! Мы сможем повеселиться и получить еще одни шарик для нашей елки! (На сцену выходят несколько детей, которые хотят принять участие в игре. Снежная Королева подает им коробку, в которой находится пакетик с конфетами, завернутый в 5 слоев разноцветной бумаги. Звучит музыка. Дети разворачивают один слои бумаги. Как только они это сделают, музыку выключают. Дети читают задание вслух и выполняют его.) Конкурс 1. Драматизация сказок: Учащиеся 1 – 3 классов демонстрируют сказки (Приложение 1): «Aline- Caterpillar and her friends» (2 класс) «Aline-Butterfly and her picture» (3 класс). « Three Little Pigs. Make detectives» (4 класс) Конкурс 2. Sing a Christmas song Дети поют лесенку "I'm a Little Pine Tree"' (to the tune "I'm a Little Teapot) I'm a little pine tree - as you can sea. All other pine trees arc bigger than me. Maybe when I grow up - then I'll be A great big merry Christmas tree! Конкурс 3. Cut out some snowflakes and put them on your Christmas tree Дети вырезают из серебристой бумаги снежинки и вешают их на елку. Во время выполнения этого задания нужно включить веселую музыку. Конкурс 4. Dance a funny Christmas dance Дети поют песенку “ Let's all .." (to the tune ""We Wish You a Merry Christmas**) и танцуют, инсценируя слова песенки. 1. Let’s all do a little clapping Let's all do a little clapping Let’s all do a little clapping And spread Christmas cheer 2 Let's all do a little jumping… 3. Let's all do a little twirling…
Конкурс 5. Congratulate your friends with Christmas! Дети поздравляют всех с Рождеством «Merry Christmas! Happy Christmas! Happy Holidays! Merry Christmas and a Happy New Year! Seasons Greetings!» (Дети снимают последний слои бумаги и показывают всем пакетик с конфетами ) Snow Queen: Very good! I am so pleased and I'll give you these sweets and some balls for your Christmas tree. Here are they. (Королева отдает участникам игры конфеты и несколько шариков . Дети вешают на на елку.) Snow Queen (жестом показывает. что ей жарко): I am hot and I want you lo bring me some snow. Show-host 1: Sorry, dear Queen. It's impossible. This snow will melt here! We can draw some snowmen for you. Snow Queen: Really? All right. But you should draw them with your eyes closed! Show-host I: No problem! We can draw! So, who wants to do it? If Snow Queen likes our drawings she can give us a ball for our Christmas tree! (На сцену поднимаются дети, которые хотят участвовать в этом конкурсе. На сцене можно поставить 2 мольберта, на которых укреплен ватман, дети будут рисовать синими маркерами. Можно использовать небольшую классную доску, тогда на ней рисуют мелом.) Snow Queen: Stop, stop! I will give them instructions. (Королева завязывают детям глаза платками, и они рисуют снеговика, выполняя ей инструкции.) Snow Queen: Draw 3 buttons (Дети рисуют 3 круга) Draw two eyes. (Дети рисуют глаза.) Draw a nose. (Дети рисуют нос.) Draw a mouth. (Дети рисуют рот) Draw а hat. (Деmu рисуют шляпу.) Draw two stick arms. (Деты рисуют pyки) (После этого Королева развязывает детям глаза и выбирает лучший рисунок.) Snow Queen: I think this picture is very nice! This snowman is so cold and I feel belter. And you can put this ball on your Christmas tree. (Автор лучшего рисунка вешает шарик на ёлку Звучит мелодия песни Jingle Bells) Snow Queen: Why do I hear this song? Show-host 2: I think Santa Clans is here! Look! (На сцену выходит Санта Клаус с мешкай подарков. Его сопровождают снеговик и Северный Олень.) Santa Claus: Hello, my dear children! 1 know you aec waiting for Christmas because it brings you a lot of fun! Snow Queen: A lot of fun'' But who can make this fun? (Обращается к Снеговику) Snowman, Snowman are you the one Who makes Christmas so much fun? Snowman (отвечает Королеве) Oh, no, no, no. It's not me Who makes Christmas so merry! I sing and play each snowy day But with the sun, I melt away! Snow Queen (обращается к Северному Оленю); Rudolph, Rudolph, are you the one Who makes Christmas so much fun? Rudolph (отвечает Королеве): Oh, no, no, no. It's not me Who makes Christmas so merry! On Christmas Eve I light the way But home I go with Santa's sleigh! Snow Queen (обращается к Санта Клаусу); Santa, Santa are you the one Who makes Christmas so much fun? Santa Claus (отвечает Королеве): Oh, no, no, no. It's not me Who makes Christmas so merry! I do bring gifts to girls and boys But Christmas is much more than toys! Christmas is peace, laughter and fun And sharing love with everyone. Snow Queen: I have understood. I can't prevent you to have fun at Christmastime because you love each other. So, I must go. Show-host1: Don't go away! Show-host 2: Stay with us! Santa Claus: You can have much fun at Christmas too! Rudolph: You can sing merry Christmas songs with us. Let's sing! (Все поют песню 'Jingle Bells". Поскольку текст песни труден для детей этого возраста, можно спеть только I куплет и припев, или использовать караоке и заранее научить детей читать в быстром темпе слова песни.)
Over the fields we go, laughing all the way. Bells on bobtail ring, making spirit bright. What fun и is to ride and sing a sleighing song tonight! Rf: Jungle bells, jingle bells, jingle all the way. Oh! What fun it is to ride in one-horse open sleigh! Jungle bells, jingle bells, jingle all the way. Oh! What fun it is to ride in one-horse open sleigh!
And soon Miss Fancy Bright was sitting by my side. The horse was lean and lank, misfortune was his lot. He got into a snowdrift bank - and we? We got upsot! Rf.
Invite your friends tonight to sing this sleighing song. Just get a bobtailed nag and give him extra fed. Then hitch him to an open sleigh - and crack! You'll take the lead! Rf. Santa Claus: See all the presents by the Christmas tree (Hands in sweeping motions) Some for you (Points to children) And some for me.(Points to self) Long ones,(Hands spread wide apart) Tall ones,(Measures from the floor) Short ones, too. (Hands close together) And here is a round one (Makes a circle with arms) Wrapped in blue. Isn't it fun to look and see. All the presents by the Christmas tree? (Nods) Merry Christmas! Show-host I: Happy Christmas! Show-host 2: Happy Holidays! Rudolph and Snow man: Merry Christmas and a Happy New Year! Snow Queen: Seasons Greetings! (Под звуки песни "Jingle Bells" все стоящие на сцене спускаются в зал. Санта Клаус, Северный Олень и Снеговик раздают детям подарки ). Приложение 1 Aline- Caterpillar and her friends. (9 pupils) Aline: Hello! I am Aline-Caterpillar. I am long. I have many friends. Frog: Hello! I am Frog. I can jump. And you? Aline: I am Caterpillar. I can crawl. Frog: Bye-bye! Aline: Hello! Fish: Hello! I am Fish. I can swim. And you? Can you swim? Aline: Oh no! I can crawl. Good-bye! Aline: Hello! Cat: Hi! I am Cat. I can play with balls. And you? Aline: Wow! I can play with balls too! Bye! Aline: Hi! Mouse: Hi! I am Mouse. I like cheese. Help yourself! Aline: Oh, it is tasty. Thank you. Aline: Hello! Dog: Hi! I am Dog. I can bark. And you? Aline: Oh, no! I can crawl. Good-bye! Aline: Hello! Rabbit: Hello! I am Rabbit! I can run! Can you run? Aline: Oh, no! I can crawl. Bye! Ladybird: Hi! I am Ladybird. I am clever. I can count. One, two, three, five flowers. One, two, three mushrooms. Aline: Bye-bye! Bird: Hi! I am Bird. I can fly! Can you fly? Aline: Oh, no! I can crawl. I am Caterpillar. Bird: No! You are butterfly! And you can fly too. Try! Aline: Really! I can fly! I am Aline- butterfly! I am nice! Three Little Pigs. Make detectives. (9 pupils) The three little pigs live happily in their house of bricks. They have a nice vegetable garden in front of the house. There are many apple-trees and cabbage in the garden. The pigs like cabbage very much. And they work in the garden with pleasure. One day the pigs get up, wash their faces and go to the garden. They want to cut some cabbage for breakfast. But what is it? There is no cabbage in the garden! Pig 1: “Where is our cabbage?” “We must find it”. Pig2: Let's go to the forest. Pig 3: Look! This is a fox. She is red and she has a beautiful tail. Pig 1: “Hello, Fox! Do you eat cabbage?” Fox: “No, foxes don’t eat cabbage. Foxes eat mice”. “Ask the bear. Maybe bears eat cabbage”. The pigs find the bear under the tree. Pig2: “Hello, Bear! Do you like cabbage?” Bear: “No! Bears don’t eat cabbage. I like honey very much. Ask a squirrel. Maybe squirrels eat cabbage”. The squirrel has her home in the tree. Pig 3: “Hello!” “Do you eat cabbage?” The squirrel :“No! Squirrels don’t eat cabbage. Squirrels like nuts. And they like to jump from tree to tree.” Pig 1: “Look!” “It’s our cabbage! One leaf, two leaves, three leaves…” There are many cabbage leaves near the big tree. “Who eats our cabbage?” Pig2: Do you see this little grey animal with long ears? It is a rabbit! He likes cabbage very much. Rabbit: “I am sorry,” “I can help you in the garden.” Pig 3: But who is that? That is a wolf! Wolf: “ I am a big grey wolf. I am very hungry. ” The three pigs and the rabbit run to the house of bricks. They run into the house and close the door. Wolf: “You are so nice, my Little Pigs! I want to eat you!” Pigs: “Go away, bad Wolf! Do you want to burn your tail again?” The wolf is hungry. But he can’t get the pigs. The house is very good. He goes back to the forest. And pigs have a new friend, Rabbit. Aline-Butterfly and her picture. (7 pupils) Aline: Hello! I am Aline-Butterfly. I have a picture . You can see an apple, a banana, grapes, a pear, a lemon, an orange and a plum. But I have got no paints. Maybe my friends have got paints? Look! This is a frog. He lives in the lake. Aline: Hello Frog! What colour have you got? Frog: I have got a green colour. Here you are. Aline: The pear is green too! Thank you! This is a Ladybird. She lives in the tree. Aline: Hello Ladybird! What colour have you got? Ladybird: I have got a red colour. Here you are! Aline: The apple is red too! Thank you! That is a chicken. He lives with his mother, a hen. Aline: Hello Chicken! Have you got a yellow colour? Chicken: Yes, I have. Here you are. Aline: The banana and the lemon are yellow too! Thanks! This is a cat. He lives in the house. He likes milk. Aline: Hello, cat! Have you got an orange colour? Cat: Yes, I have. Here you are. Aline: The orange is orange too! Thank you! This is a beetle. I can ask him a blue colour for the plum. Aline: Hello, Beetle! Have you got a blue colour? Beetle: Yes, I have. Here you are! Aline: This is a fish. She lives in the river. Look! She has got many colours! I can ask her for a purple colour for the grapes. Aline: Hi Fish! Have you got a purple colour? Fish: Yes, I have. Here you are. Aline: Look! Now my picture is ready! It is nice. Frog:The pear is green. Ladybird: The apple is red. Chicken: The banana and the lemon are yellow. Cat: The orange is orange. Fish: The grapes are purple. Beetle: The plum is blue. Aline: Thank you, my friends! |
Министерство образования и науки Амурской области Цель: расширить знания учащихся об истоках истории и традиций христианского праздника «Пасха» |
Сценарий спортивного праздника по станциям «весне физкульт ура!» Цель: Формирование у учащихся устойчивого интереса к физической культуре, здоровому образу жизни |
||
Методическая разработка спортивного праздника "День здоровья" Цель: формирование навыков здорового образа жизни, сохранение и укрепление здоровья учащихся |
3. Цель эксперимента В пособии приведены описания практических работ исследовательского характера по общей химии для учащихся 11-х классов |
||
Учебные мастерские предназначены для: трудового обучения учащихся... На базе учебных мастерских школы может осуществляться предпрофильное, профильное и профессиональное обучение учащихся 8-11 классов... |
Рабочая программа логопедического сопровождения учащихся 1-4 классов начальное общее образование Рабочая программа «Логопедическое сопровождение учащихся начальных классов» разработана в соответствии с |
||
Программа для подготовки по профессии «Тракторист машинист» предназначена... «тракторист-машинист» для 8-9 классов основной школы и 10-11 классов средней школы; прошла полную апробацию, но, тем не менее, в... |
Инструкция по правилам техники безопасности для учащихся в кабинете начальных классов Соблюдение данной инструкции обязательно для всех учащихся занимающихся в кабинете |
||
Рабочая программа по английскому языку составлена на основе федерального... Умк «Enjoy English» для учащихся 10-11 классов общеобразовательных учреждений (Обнинск: Титул,2008) |
Для учащихся начальных классов «Нескучная зима». 2009-2010 учебный... Дистанционная Обучающая Олимпиада для учащихся начальных классов «Нескучная зима». 2009-2010 учебный год |
||
Методическая разработка сценария праздника для детей подготовительной... Цель: обогащение и закрепление знаний об истории и традициях празднования новогодних и рождественских праздников |
Пояснительная записка Общая характеристика программы рабочая программа... Иностранный язык. 5-9 классы. – 2-е изд. – М.: Просвещение, 2010), авторской программы М. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой «Программа... |
||
Рабочая программа по английскому языку составлена на основе федерального... Умк «Enjoy English» для учащихся 2-9 классов общеобразовательных учреждений (Обнинск: Титул,2007) |
Рабочая программа по английскому языку составлена на основе федерального... Умк «Enjoy English» для учащихся 2-9 классов общеобразовательных учреждений (Обнинск: Титул,2007) |
||
Программа факультатива. Геометрическая резьба по дереву. Художественная обработка древесины Данная программа имеет цель ознакомление учащихся 5-9 классов во внеурочное время с приемами отделки изделий из древесины геометрической... |
Учебного курса "Технология" для 5-8 классов Программа предназначена для обучения учащихся 5-8 классов основам технологических знаний, формирования у них технологической культуры... |
Поиск |