This is Lyngby Radio Lyngby Radio Lyngby Radio


Скачать 44.3 Kb.
Название This is Lyngby Radio Lyngby Radio Lyngby Radio
Тип Документы
Distress orders


Step No 1.

Первичное оповещение (сообщение) о бедствии.




















Подача «Distress» по ЦИВ.






Подтверждение приема

«Distress» по ЦИВ.





























Передача «Distress» на указанном в ЦИВ канале в телефонии:

Standard Distress Message in the GMDSS

«MAYDAY»

This is two-seven-three-zero-zero-two-zero-zero-zero,

m/v PALOMA call sign Uniform-Delta-Echo-Foxtrot.

My Position: latitude 55 degrees 51 minutes N, longitude 011 degrees 25 minutes E

I am on fair after explosion in holds.

I require immediate assistance. Over.




























Step No 2.

Береговая радиостанция дает подтверждение в получении сообщения «Distress» в телефонии: Acknowledgement of a DISTRESS alert (GMDSS)

«MAYDAY»

M/v PALOMA M/v PALOMA M/v PALOMA

This is Lyngby Radio Lyngby Radio Lyngby Radio


M/v PALOMA call sign Uniform-Delta-Echo-Foxtrot

(or m/v VERA VERA VERA, call sign Papa-Oscar-Delta-Echo)

Receive MAYDAY. Over.










Step No 3

Ретрансляция первичного сообщения о бедствии (дает береговая радиостанция) Mayday-Relay Transmission (GMDSS)

«MAYDAY-RELAY, MAYDAY-RELAY, MAYDAY-RELAY»

This is Lyngby Radio Lyngby Radio Lyngby Radio

Mayday

M/v PALOMA call sign Uniform-Delta-Echo-Foxtrot

MMSI number - two-seven-three-zero-zero-two-zero-zero-zero

Following received from m/v PALOMA


Time: 1345 UTC

Mayday

M/v PALOMA

Position: latitude 55 degrees 51 minutes N longitude 011 degrees 25 minutes E

It is on fair after explosion in holds, immediate assistance is require.

This is Lyngby Radio. Over.




Step No 4

Подтверждение о приеме судами в море ретранслированного сообщения о бедствии Acknowledgement of a Mayday-Relay Received (GMDSS)

«MAYDAY»

Lyngby Radio Lyngby Radio Lyngby Radio

This is m/v CARINA CARINA CARINA, call sign Alfa-Bravo-Charlie-Delta


Receive Mayday. Over.




























Step No 5

Береговая радиостанция назначает помогающие суда,

производит опрос судов подтвердивших получение сигнала «Mayday»

«MAYDAY»

m/v CARINA CARINA

call sign Alfa-Bravo-Charlie-Delta

This is, Lyngby Radio Lyngby Radio

How do you read me (I read me – five). Over.

That is your position, course, present and maximum speed, flag, type of vessel, cargo and medical personal on board… (My position: Lat….., Long……, course……., present speed…….knots, maximum speed ……. knots, flag – Germany, type of a vessel – bulkier, cargo on board - coal, medical personal on board absent). Over.

Please proceed to assist m/v PALOMA and contact Lyngby Radio on a arrive in distress position. – Understood, proceed to assist m/v PALOMA and contact Lyngby Radio on a arrive in distress position. Over.










Step No 6

Установление связи между судами помощи и терпящем бедствие судном.

«MAYDAY»

m/v PALOMA PALOMA,

call sign Uniform-Delta-Echo-Foxtrot

This is m/v CARINA CARINA,

call sign Alfa-Bravo-Charlie-Delta

How do you read me (I read me – five). Over.

«MAYDAY»

m/v CARINA CARINA,

call sign Alfa-Bravo-Charlie-Delta

This is m/v PALOMA PALOMA,

call sign Uniform-Delta-Echo-Foxtrot

I read me – five.

Over.



















Step No 7

Вспомогательная информация от судов помощи судну, терпящему бедствие.

«MAYDAY»

m/v PALOMA

This is m/v CARINA

My present position on 1200UTC:

Lat….., Long……, course……., speed…. knots, ETA at distress position 1500UTC Over.

«MAYDAY»

m/v CARINA

This is m/v PALOMA.

Understood: Your present position on

1200UTC: Lat….., Long……, course…., speed…….knots, ETA at distress position 1500UTC. Over.



















Step No 8

Назначение координатора на месте действий (назначает береговая радиостанция обычно судно которое прибудет в район бедствия первым).

You will act On-scene-coordinate.










Step No 9

Судно On-scene-coordinate опрашивает судно, терпящее бедствие по ситуации на борту.

Please, transmit me about situation on board you vessel.



















Step No 10

Прием судно On-scene-coordinate - Situation Report No 1 c судна, терпящего бедствие и его подтверждение о приеме.

Mayday Gibraltar Radio, this is m/v Sea Link

INFORMATION: situation report No 1, time: 1835 UTC


Fire in Hold No2, explosive cargo in Hold No 3; fire fighting in progress by CDS, fire is not under control; people on board: 18, 1 crewmember badly injured; preparing to abandon the ship. Over.

Mayday

m/v Sea Link/UJKL

This is Gibraltar Radio

Receive Mayday situation report No 1. Over.



















Step No 11

Судно On-scene-coordinate докладывает береговой радиостанции о прибытии в район бедствия, situation report No 1 и получает инструкции.

Mayday Gibraltar Radio

This is m/v CARINA

I arrive in distress position…..,

INFORMATION from m/v PALOMA: situation report No 1, time: 1835 UTC


Fire in Hold No2, explosive cargo in Hold No 3; fire fighting in progress by CDS, fire is not under control; people on board: 18, 1 crewmember badly injured; preparing to abandon the ship. Over.



















Step No 12

Суда помощи докладывают береговой радиостанции о прибытии

в район бедствия, отвечают на ее вопросы…..

Mayday Gibraltar Radio

This is m/v SEA LINK

I arrive in distress position…..,

Over.







Похожие:

This is Lyngby Radio Lyngby Radio Lyngby Radio icon Стандарты связи wifi upnp ssdp upnp av ntfs web сервисы
Аудио : Live365 Radio, iPodcast, Radiobox, abc news, bbc podcast, cnn news, Indiefeed, Jamendo
This is Lyngby Radio Lyngby Radio Lyngby Radio icon В россии запретят продавать меховые изделия без опознавательных меток
С 1 апреля 2016 года в России и странах Евразийского экономического союза вводится единая маркировка изделий из натурального меха....
This is Lyngby Radio Lyngby Radio Lyngby Radio icon В россии запретят продавать меховые изделия без опознавательных меток
С 1 апреля 2016 года в России и странах Евразийского экономического союза вводится единая маркировка изделий из натурального меха....

Руководство, инструкция по применению




При копировании материала укажите ссылку © 2024
контакты
rykovodstvo.ru
Поиск