Скачать 119.86 Kb.
|
UNIT 2 Work and Motivation
and translate them into Russian
where it is necessary If 1 person was asked to draw up 2 list of 3 most important reasons for working, money would undoubtedly occur somewhere in 4 list. but how important is money as 5 motivating factor? Does it automatically follow that if an employee is paid more money to do 6 job, he or she will work harder and be better motivated? some people believe it does while others disagree. One argument is that money isn’t everything and 7 employees get far more out of work than 8 simple economic reward. Other factors which employees take into consideration include: achievement, promotion, interesting work, personal relationships, recognition, responsibility, job security and working conditions. These factors suggest that people have different needs which they have to satisfy. These needs vary according to 9 personal characteristics of 10 individual, such as abilities, skills, training, emotions and attitudes. Companies have to be aware of their employees’ needs if they want to try and increase the commitment of people to their work.
out up with for among to
enquiries. 24-hour telephone hotlines to deal
The money that people 1 from working may be used to 2 the physiological and safety needs but it may not satisfy the higher needs. Money alone cannot bring this 3 . It is important to examine how companies can 4 to satisfy these higher needs. If they don’t attempt to do this, the workforce may become 5 and 6 . It is the job of a manager to try and make sure that his 7 feel fulfilled at work. In situations where this is difficult to achieve, as in dull, 8 work, higher pay is very important and workers may be forced to find satisfaction outside their work.
Downsizing 1 (leave) companies with smaller numbers of employees, so staff absences affect results even more than they used to. Poor health in the workforce 2 (cost) money. There are direct costs — benefits paid during absence, costs of early retirement — and also lots of indirect costs — employing replacement workers, training costs, revenue lost while new staff settle in. And there may be lowered staff morale and loss of customer confidence. The highest levels of absence 3 (be) in the public sector. High- tech companies, in contrast to this, have a good record — low rates of absence — perhaps because they have a younger workforce — and the retail trade also tends to keep very tight control of absences. It 4 (calculate) that a typical UK firm 5 (lose) eight days per person per year in short-term absences. The direct costs are about $700 — that’s benefits paid to the sick employee. And the indirect costs of employing a replacement and the lost of efficiency 6 (estimate) at $ 1,200. In the past, companies 7 (use) to early-retire sick employees, but now pension funds 8 (be) not as fat as they 9 (be), so for many firms that’s becoming too expensive to be an attractive option. What is the advice on managing the problem of absence? The secret is to develop the right procedures for managing the problem, and to use financial mechanisms to reduce the impact on the business.
Базисная система управления организациейВ конце 40-х годов ХХ века производительность труда в Японии была в 10 раз ниже, чем в США. Японцы решили эту проблему. Сейчас они — ми- ровые лидеры по уровню производительности труда. В России сегодня производительность труда необходимо поднять в че- тыре раза по всем отраслям, а в некоторых отраслях нужно не четырехкрат- ное, а десяти- и даже двадцатикратное увеличение производительности... Одними закупками высокотехнологичного оборудования проблему низ- кой производительности труда не снять.., нужна в первую очередь новая модель организации производства, как неоднократно заявляло руковод- ство страны. Основной причиной низкой производительности труда является обыч- но ошибочная система управления предприятиями, которая принуждает каждого работника работать медленно, «с прохладцей»... Уничтожение различных причин медленности в работе должно настолько понизить из- держки производства, что мы сможем уверенно конкурировать с нашими соперниками. Открыть путь к повышению производительности труда позволяет си- стема административного управления (Administrative Management system). Неслучайно данную систему свыше полувека успешно используют на прак- тике все крупные, средние и малые компании в США, Западной Европе и Азии. Благодаря системе они получили высокую управляемость органи- зациями и, как следствие, смогли существенно повысить производитель- ность труда. Система административного управления позволяет решить две основ- ные задачи: первая — задача рациональной организации труда; вторая — задача мотивации каждого работника к производительному и качествен- ному труду. Отсутствие данной системы порождает неповоротливость любой орга- низации — персонал медленно и с неохотой осваивает новые технологии и оборудование. Система является важнейшей инновацией для всех предприятий Рос- сии. Она открывает организациям путь к повышению качества и произ- водительности труда, к существенному повышению конкурентоспособно- сти. Источник: www.os.39.ru Vocabularyadjust /v/ улаживать, регулировать ambitious /adj/ честолюбивый annual /adj/ ежегодный apart from (syn. except for) не считая, кроме applicable /adj/ подходящий, пригодный approach /n/ подход, приближение appropriate (to, for) /adj/ подходящий, свойственный assume (syn. suppose) /v/ допускать, предполагать attitude (about, of, to, towards) /n/ отношение auditing ведение контроля
24
|
Поиск |